Hoe begin ik fit het hockey seizoen?

Hoe begin ik fit het hockey seizoen?

 

1. Water – Water – Water

Met de hitte zweet je meer dan je denkt, waardoor je vocht verliest. Het is hierdoor van belang om tijdens de zomer extra goed op je vocht inname te letten. Als je gaat sporten moet je dus extra water drinken. Tip: Neem altijd een flesje water mee, die je kan vullen.

2. Sport samen

Samen trainen is leuker. Vooral met een teamgenootje die ook fit de zomer door wilt komen. Samen trainen zorgt voor meer motivatie!

3. Stel doelen/maak een plan

Werk met een doel. Het werkt voor jezelf vaak prettiger met een schema te werken. Maak tijd om je doelen op papier te zetten. Tip: Train vaste dagen in de week, om een ritme te krijgen.

4. Sportieve activiteiten

Je hoeft niet altijd sprintjes te trekken. Zwemmen, fietsen, wandelen zijn ook goede activiteiten om fit te blijven. Afwisseling is fijn!

5. Maak slim gebruik van je vakantieplek

Vakantie aan zee? Sta s’ ochtends eens wat eerder op en plan een early workout. Er is nog alle ruimte op het strand om een work-out te doeen. Blijf je thuis? Vaak kan je bij een voetbal club of hockeyclub de velden op. Misschien een 3-3 spelen met je teamgenootjes die ook thuis zijn?

6. Interval training

Hockey is een interval sport, zorg ook dat je interval trainingen blijft toepassen. Korte activiteiten met rust tussen door. Ga dus geen 30 min. hardlopen.

7. Houd het realistisch

Onverantwoord sporten kan leiden tot blessures die je kunnen vertragen in je proces van fit worden. En je wilt ook in geblesseerd het seizoen beginnen. Wissel je work-outs af met voldoende momenten van rust.

8. Krachttraining

Krachttraining wordt vaak vergeten. Krachttraining zorgt ervoor dat je sterker wordt en spieren ontwikkeld. Squats, Lunges, Springen, hiermee verbeter je onder andere je snelheid mee. Tip: Nike+Training app is een ideale gratis app die trainingen voor jouw maakt op maat. Krachttraining in combinatie met conditie.

9. Eet de juiste voeding

Sporten is één ding, voeding is ook een belangrijk element. Ga niet na een work-out gelijk drie biertjes of ijsjes eten. Bij een gezond voedingspatroon zorg je dat je alle belangrijke voedingsstoffen, vitamine en mineralen binnenkrijgt. Ga voor waterijsjes i.p.v. roomijs. Een cheat meal mag natuurlijk wel af en toe! 😉

10. You-Time

De zomer, geen stress en heerlijk weer. Vergelijk je niet met andere en geniet van je vakantie!