Verzorg je hockeymateriaal tegen de regen

Verzorg je hockeymateriaal tegen de regen

Regen, Regen en nog eens regen. We worden er allemaal gek van! Er is niets erger dan natte schoenen uit je tas te halen wanneer je weer moet trainen of een wedstrijd moet spelen. Je schoenen zullen ook sneller kapot gaan wanneer je deze niet goed verzorgd.

 

Hoe verzorg ik mijn schoenen tegen de regen?

De meeste hockeyschoenen kunnen tegen een beetje water maar na een tijdje gaat het soppen. Zorg daarom goed voor je schoenen na afloop van je training/wedstrijd. Stap 1 is je schoenen gelijk uit je hockeytas te halen!

Haal de binnenzooltjes eruit en leg die in huis plat te drogen. Gewoon op kamertempratuur. Voor de schoenen pak je een oude krant en prop die in de schoenen. Ook op kamertempratuur laten drogen. Zijn je schoenen echt doorweekt, dan kun je regelmatig de krantenproppen verversen.

Een andere optie is de fantastische Shoefresh. Voor maar €110,- heb jij niet alleen droge en stinkvrije hockeyschoenen maar dit apparaat werkt voor alle sportschoenen en laarzen voor de gehele familie. Niet alleen voor schoenen, gebruik de shoefresh ook voor je scheenbeschermers, masker, handschoentje, je kan het eigenlijk zo gek nog niet maken.

Door je schoenen goed te verzorgen, zullen ze ook minder snel gaan stinken.

 

Hoe verzorg ik mijn hockeystick tegen de regen?

Gelukkig kan jouw hockeystick goed tegen regen. Alleen heeft jouw hockeygrip er veel meer moeite mee. Na een tijdje zal jouw hockeygrip ook niet meer strak zitten, stinken en later ook los laten. Hoe kan je dit voorkomen? Simpel: Haal je hockeystick uit je tas en laat deze drogen op kamertemperatuur. Het is nooit een verkeerd idee om jouw hockeygrip 2 tot 4 keer per seizoen te vervangen. Dit om de optimale grip te houden op jouw hockeystick.

 

Wat voor kleding trek ik aan als het regent tijdens een hockeytraining/wedstrijd?

In het algemeen word de term vaak gebruikt: ‘Slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding’. En dat is natuurlijk wel waar. Als regen samenvalt met kou, kun je het beste gaan voor 3 lagen. Een basis laag – de onderste laag; deze draag je het dichtste op je huid. Denk aan een thermo shirt als er kou is. Tussenlaag – biedt extra warmte boven de basislaag. Denk aan een T-shirt. En een buitenlaag – deze beschermt je tegen de wind en de regen. Denk aan softshell of Ripstop. In tegenstelling tot normale regenjassen zijn deze Jacks speciaal ontworpen voor sporten, ze zorgen voor voldoende ventilatie en voeren zweet af van de huid om te voorkomen dat je oververhit raakt.

Doe als het regent een lange broek aan. Het beste is nog om een lange tight aan te doen met daaroverheen gewoon je sportbroek of rokje. Doe vooral na de training of wedstrijd weer droge kleding aan! Op deze manier voorkom je het beste ook blessures.